Er komt een hoop op je af wanneer je voor jezelf begint als professional organizer: marketing, boekhouding, netwerken, kleineondernemersregeling, social media, BTW-aangifte, kilometerregistratie, nieuwsbrief, urencriterium, visitekaartjes, bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, blog, privacyverklaring, acquisitie, samenwerking, algemene voorwaarden, webinar, ondernemingsplan, content kalender, business model canvas, intervisie, modelovereenkomst, website, voorraadbeheer, presenteren, webwinkel, zorgverzekeringswet, mobiele pin, persbericht, en oja…. professional organizing.

Je kunt inhoudelijk heel goed zijn in je werk als professional organizer, maar om hiervan te kunnen rondkomen is het belangrijk ook je ondernemersvaardigheden te ontwikkelen. Zo weten nieuwe klanten jou gemakkelijk te vinden, is jouw administratie helemaal bij en heb je genoeg tijd over voor je privéleven.

Zeker als je net begint is het verleidelijk om op de kosten te letten en zelf alles te willen ontdekken. Je leest gratis e-books en neemt deel aan webinars. Maar dit kost tijd. Veel tijd. Tijd die je ook kunt besteden aan betalende klanten. Aan werk waar jij blij van wordt. Ga je het zelf allemaal uitzoeken? Of doe je het samen? MARY regelt het wel .nl® biedt persoonlijke begeleiding die jou verder helpt als ondernemer. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.

 

Spring naar toolbar